Agentura Gaudí nikdy nepožaduje zaplacení provize od prodávajícího i kupujícího zároveň a považuje tuto věc za neetickou.
Serióznost
Není heslo, ale musí být obsahem každodenní činnosti.
Profesionalita
Realitní činnost není nějaké „maklování“, ale náročná, zodpovědná a odborná práce.
Individuální přístup
Každý případ je originální, nemovitosti jsou zcela nezaměnitelným zbožím. Proto, než přistoupíme k prezentaci kterékoliv nemovitosti vždy:
- Stanovíme s klientem optimální nabídkovou cenu
- Zdokumentujeme nabízený majetek, pořídíme profesionální fotografie interiéru a exteriéru, výsledkem je atraktivní nabídkový katalog
- Stanovíme postup prodeje včetně tzv. media-plánu, tj. způsobu a konkrétní podoby prezentace nabízeného majetku v inzerci, na internetu, velkoplošnou reklamou apod., vždy podle toho, co je pro konkrétní nemovitost nejvhodnější
- O průběhu své činnosti, potenciálních zájemcích a dalších okolnostech klienta průběžně informujeme
Exkluzivita
Realitní fenomén, který je nejčastěji předmětem polemiky je exkluzivita, tedy situace, kdy realitní kancelář je jako jediná výhradně pověřena vyhledáním vhodného zájemce o koupi či pronájem nemovitosti.
Častou příčinou negativního nebo váhavého postoje majitelů nemovitostí k této věci je pocit určitého vzdání se svých práv k nemovitosti, vložení zásadních pravomocí do rukou realitní kanceláře a přesvědčení, že když bude nemovitost prodávat více realitních kanceláři a případně i vlastník sám, lze čekávat lepší a rychlejší výsledek.
Neexkluzivní smlouvy však znamenají, že:
- Žádná realitní kancelář nenese vůči klientovi přímo odpovědnost
- Žádná realitní kancelář nevynaloží na vyřešení případu potřebné finanční prostředky
- Každá kancelář vede separátní jednání včetně toho, že zájemcům jsou sdělovány rozdílně požadované ceny a další podmínky prodeje
- Nikdo nekoordinuje další postup
- Pro potenciální zájemce o koupi či pronájem vzniká nepřehledná situace, často celou věc hodnotí jako neseriózní a riskantní a mnohdy od svého záměru nemovitost koupit upouštějí.